Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Megújult a gödöllői iskola sportudvara 2019-09-02 16:39:57 A beruházás a Decathlontól és a Dunakeszi Tankerületi Központtól kapott támogatás segítségével valósult meg
Élményteli évkezdés a gödöllői kastélyban 2017-02-14 11:11:48 Múzeumpedagógiai foglalkozások a dunakeszi tankerületi központhoz tartozó intézmények diákcsoportjai számára
Gémesi nem asszisztál az iskolák államosításához 2016-06-21 10:24:06 Egyetlen tankerületi központ kijelölése esetében sincs külön indoklás – válaszolta Vécsey László, a gödöllői központú választókerület országgyűlési képviselője
Gödöllő nem lesz tankerületi központ 2016-06-15 10:05:16 Dunakeszihez fognak tartozni a településükön működő, állami fenntartású alap- és középfokú oktatás intézmények